פרופסור דוד צדוק
מומחה למחלות עיניים, קטרקט, ניתוחי קרנית ולעין יבשה

תגובות

  • אילן
    27 בינואר 2016

    תודה
    בהמשך לשאלתי אתה אומר שזה מחלה??
    הרופא עניים אמר שהכול תקין ואני סובל מיובש בגלל אלרגיה עונתית
    השאלה מה עלי לבדוק ואיזה טיפות ללא מרשם היית ממליץ בנתיים להקלה עד שאגיע לרופא ססיטין??
    תודה

    • 28 בינואר 2016

      כאשר יש יובש בריריות יש לברר מחלת סיוגרן. יש הרבה תחליפי דמעות ללא חומר משמר. אני לא ממליץ על סוג מסויים

  • 26 בינואר 2016

    שלום אנני מבין למה מחקו את השאלה שלי?
    תודה

  • 26 בינואר 2016

    שלום
    רציתי לדעת משהו לגבי נקודות קווים שאני רואה..הייתי בבדיקה מקיפה אצל רופא עניים במרפאה ןנאמר לי שזה אלרגיה נתן אופטילסט שלא עזר זה נמשך כמה חודשים..לא היה לי לפני בעיות של יובש בעניים אבל בגלל שזה לא נראה לי אלרגיה של תקופת המעבר כי זה נמשך מעל שלושה חודשים אז פניתי לפה עברתי בדיקות מקיפות חוץ מעניים מה שסמתי לב גם זה יובש בעוד מקומות כמו שפתיים עניים פי הטבעת..לא סובל מהתייבשות ולא סכרת האם תוכל לתת לי כיון ממה נובע יובש כללי בגוף? מה עלי לעשות יש לי שוב תור לרופא העניים מה להגיד לו??
    ועם אפשר בנתיים המלצה על טיפות ללא מרשם עדיף בלי חומר משמר הבנתי שססטיןטוב אהל עם חומר משמר
    המצב ממש ככה עם היובש בנוסף שותה גם הרבה מיים ביום אך זה לא עוזר האם יכול להיות מחסור בויטמין כלשהוט שגורם לתופעה!?מה עלי לבדוק
    תודה

    • 27 בינואר 2016

      קשה לי להמליץ לך על טיפול ללא בדיקה והבנה מעמיקה של המחלה

  • יוני
    18 בינואר 2016

    שלום רב.
    הנני סובל מתופעת העין היבשה מזה כ-4 חודשים. כנראה על רקע תרופתי (אינני משתמש עוד בתרופות) ובנוסף סובל גם מטינטון.
    הטיפול התחיל בעיניים התחיל בטוברקס ואח"כ לטומקס שלא הועיל כ"כ.
    בהתחלה חשבו שהרקע ראומטולוגי ושללו אותו. מקבל טיפות הרטבה שאינן עוזרות לבסיס הבעיה(הילו קומוד ופרש קומוד) מבחן שירמר חיובי ביותר (0-5) המליצו לתת קומפרסים חמים על בסיס יומי, שטיפות מרובות, שימוש בויטהA פוס, ומשחת מקסיטרול על העפעפיים שאחרי שבוע הפסקתי כי העיניים היו מאוד מגורות.
    המליצו להמשיך טיפול עם רסטזיס.
    השאלה שלי היא כזאת – מכיוון שגם ראו שיש בעיה בהפרשה של הדמעות מהעפעפיים – האם ישנה אפשרות לדעת האם מדובר בחסימה או בבעיה בבלוטת הMGD? ישנה איזשהי הדמייה בנושא? בדיקה מעבדתית? אני יודע שישנם תוצאות חיוביות באם מדובר בחסימה במכשיר ה LIPIFLOW שהיה בשימוש בבית חולים אסף הרופא לשם מחקרך בנושא.. ואין להם באסף הרופא את המכשיר הזה יותר.. האם ידוע לך על בית חולים או מרפאה שיש להם את המכשיר? ראיתי שבאירופה משתמשים רבות במכשיר זה ודווקא בארץ לא ידוע על טיפול. אודה לכם על תשובתך. – יוני.

    • 18 בינואר 2016

      יוני
      מכשיר הליפיפלו לא ממש יעיל. הרבה רעש על מעט מאוד הצלחות . על מנת לאבחן MGD הרופא צריך להסתכל על הבלוטות וללחוץ עליהן . ניתן להדגימן בצילום red-free

  • בנימין
    30 באוגוסט 2015

    שלום.
    לבת שלי יש עדשות מגע.
    כשעשינו אותם עשו לה בדיקה וקבעו שיש לה יובש בעיניים ולכן לקחנו עדשות מיוחדות שמתאימות לבעלי יובש, והם המליצו לנו על הילו קומוד כטיפות.
    הבת שלי משתמשת בהם אבל עדין יש לה בעיות יובש.
    היא נסתה מחברות , כשהיתה בלי עדשות טיפות רפרש (אריזה כחולה polyvinyl Alcohol 1.4% / povidone 0.6%( וזה עשה לה הרגשה טובה באופן מיידי.
    שאלה:
    1. האם טיפות רפרש טובות גם עם עדשות מגע?
    2. האם יש בהן חומר משמר, או משהו אחר שכדאי לדעת?
    3. האם יש טיפות או טיפול אחר שאתה ממליץ.
    תודה

    • 1 בספטמבר 2015

      1. ראשית , יש לברר מדוע לנערה צעירה יש יובש .
      2. אמפולות הרפרש הן ללא חומר משמר וניתן להזליפן גם על עדשות מגע
      3. יש הרבה מאוד סוגים של תחליפי דמעות ללא חומר משמר שניתן לנסות. אך דבר ראשון יש לברר האם זה יובש או תגובה אלרגית בלחמיות . נדיר יובש בילדים
      דויד

  • שיר
    5 ביולי 2015

    היי, אני בת 21. בצבא שירתתי כתצפיתנית… לאחר שנה בשירות העיניים החלו לדמוע. אני מרכיבה משקפיים עם צילינדר ב2 העיניים,
    בחודשים האחרונים בנוסף לדמעות הופיעו מעין הפרשות שקופות וכאבים בגלגל העין.. גם מרגישה לחצים וירידה בראייה.
    בפעם הראשונה אצל רופאת עיניים היא אמרה שמדובר ביובש ונתנה לי טיפות(דמעות מלאכותית) וזה לא עזר. לפני כשבוע ביקרתי אצל רופא שוב והוא נתן לי סיסטיין וזילט ל7 ימים. במשך הזמן הזה הכאבים חלפו והדמעות הופחתו משמעותית.. ביומיים הראשונים ההפרשות המשיכו להופיע ולאחר מכן לא… אך לאחר 7 ימים כשהפסקתי להשתמש בטיפות הכל חזר. כאבים בגלגל העין, הפרשות שקופות מעין אחת… זה ממש בלתי נסבל היות והדמעת ממשיכה אף היא… מה זה יכול להיות? האם זה יעבור מתישהו? (יכול להיות שיש לי בעיה בניקוז הדמעות שמצריכה ניתוח, השאלה אם זה יעזור?) תודה!

    • 7 ביולי 2015

      קשה לענות מדוע ההפרשה והדמעת מאחר וחסרים פרטים חשובים בבדיקה . באופן כללי תחושת הדמעת, ההפרשות, והאי נוחות בעיניים יתכנו עקב דלקת לחמית אלרגית , יובש, עבודה ממושכת עם צורך למקד את העיניים לקרוב, הפרעה בניקוז הדמעות . יש להשלים בדיקה טרם ניתן לאמר מה הבעיה

  • 5 ביוני 2015

    עקב כאבים ודמעות בגלגל העיין פניתי לרופא אשר המליץ לי על שימוש תמידי בטיפות סיסטיין. לאחר מספר ימי שימוש אכן חל שיפור בנושא הכאבים ודמעות בגלגל העיניים. מאידך הופיעה לי תופעה של מעיין חוסר יציבות מעיין טשטוש בשינוי מצבים לדוגמא מעבר מישיבה לעמידה וכדומה. כאשר הפסקתי עם השימוש בסיסטיין התופעה הפסיקה. האם לדעתך יש קשר או שזו מקריות?
    תודה

    • 5 ביוני 2015

      סביר להניח שזו מקריות מאחר ובטיפות העיניים אין שום תרופה המורידה לחץ דם במעבר מישיבה לעמידה כפי שאתה מתאר

  • פרופ' דויד צדוק
    11 בפברואר 2015

    כן . כדאי לקחת פרוביוטיק. עדיף היוגורט הלבן הישן של תנובה שמכיל הכי הרבה פרוביוטיק

  • עובד עצות
    10 בפברואר 2015

    תודה על המענה, אם כך הדבר האם שימוש בפרוביוטיקה יכול למתן את הפגיעה בחיידקים הרעים עקב שימוש בדוקסלין?

    תודה

  • עובד עצות
    9 בפברואר 2015

    שלום
    אני מטופל בדוקסילין 3 חודש ושיפור שיפור חלקי, אך עדיין רחוק מלהיות בסדר.

    רציתי לדעת מה המקסימום זמן שאפשר לקחת דוקסילין כדי להגיע למצב שהעיין במצב "נקי"
    כמובן שאני משלב את כול הטיפולים הממולצים נקיונות וכו

    תודה

    • 10 בפברואר 2015

      ניתן לקחת חודשים רבים אך על תשכח שזה הורג את חיידקי המעיים הטובים וכן במשמש עלולה להיות רגישות. ניתן לנסות טיפול באזיטרומיצין שנוטלים 3 ימים מידיי חודש

  • נטלי
    8 ביוני 2014

    שלום,מצטערת על אורך ההודעה מראש
    לפני כשנה עברתי ניתוח לייזר בשיטת הPRK. מאז אני סובלת מיובש קשה שמלווה בצריבות קשות בעין לאורך כל היום, ומקושי בפתיחת עיניי בבקרים(אני יודעת שזה שכיח שהיובש נמשך כל כך הרבה זמו). יש לציין שגם לפני הניתוח סבלתי מיובש אך רק בזמן שהייתי עם עדשות מגע.
    מיום ליום נראה כי היובש מתחזק. בהתחלה היה מדובר רק בקושי בפתיחת העין בבוקר, לאחר חצי שנה הופיעו הצריבות ובחודשים האחרונים מדובר בסבל רצוף במהלך היום שלא פוסק. הייתי אצל המון רופאי עיניים, אין לי חסימת בתעלת הדמעות על פי בדיקה של אחד מהם.
    ניסיתי את כל סוגי הטיפות והג'לים, אך אני כבר בקושי משתמשת בהם מכיון שכ10 שניות לאחר הזלפת הטיפות נראה שהן מתנדפות והצריבה חוזרת.
    כמה שאלות:
    1. האם התחזקות היובש מצביעה על התפתחות דלקת או מחלה חלילה?
    2.האם התרופה רסטאזיס עובדת על מטופלים שסובלים מיובש כתוצאה מהליך ניתוחי או רק במצבים טבעיים שהתופעה מופיעה?
    3. האם ניתן לדעת מול רופא איזה איזור בעין נפגע כתוצאה מהניתוח?
    4. האם היובש הוא תוצאה של פגיעה בעצבים שמסביב לקרנית? אם כן איך הרסטאזיז עובד כי הרי עצבים לא מתחדשים.
    אשמח לעזרה..כבר מיואשת..

    • 10 ביוני 2014

      אם תחליפי דמעות כטיפות וגלים לא עוזרים ניתן לנסות פקקים לדרכי דמעות, סרום (הכנה של טיפות עיניים מהדם שלך) , עדשות מגע סקלרליות , משחה פוטופיק וכמובן לנסות סטרואידים בטיפות עיניים להזלפה תחת פיקוח עקב תופעות לוואי בשימוש ממושך
      רסטזיז אמורה לעבוד על התהליך הדלקתי שבבסיס מחלת היובש . זה עוזר רק לכ 50% מהמטופלים
      יש לברר האם בלוטות החלב שבשולי העפעפיים פגועות כי אז הטיפול מעט שונה
      ניתן לקרוא על יובש מנגנונים וטיפולים באתר שלי davidzadok.co.il

  • סנדר
    26 באפריל 2014

    אחר כך היה חודש תשרי עם כל החגים. נראה שהדלקת עיניים עברה אחרי טיפול הנ"ל. פעם בחגים הילד לא הרגיש טוב – היה כמו מצונן, ולקתי אותו בערב שבת לרופא משפחה פרטי שגר על ידם. וסיפרתי לו גם על בעייה של עיניים של הילד, והוא אמר שכנראה הילד אלרגי לכל הטיפות ולא צריך לשים כלום לעיניים שלו…
    אבל אחרי חודש תשרי ראיתי שעדיין עיניים שלו לא בסדר – הרבה פעמים עפעפים היו נפוכות או שהיו עגולים סגולים תחת עיניים של הילד. ושהוא חזר ללימודים לפנימייה שלו לקחתי אותו לרופא עיניים שהיה נמצא באזור של פנימייה שלו. והרופא עיניים הזה הזקן אמר שיש דלקת אלרגית לעיניים של הילד. אבחנה: Vernal Conjunctivitis. ונתן לטיפול טיפות Lotemax וטיפות Optilast למשך החודש.
    וגם הוא אמר שלא צריך לשים לילד טיפות נגד היובש, כי למרות שהוא עוד מעט בן 18 אבל עדיין הוא צעיר מדי כדי להתעשק כל הזמן עם הטיפות נגד יובש.
    אז התחלנו את הטיפול הזה, אבל טיפות Optilast היו מאוד צורבים לבן שלי, והוא הרבה גירד עיניים אחריהם (גם אני לא סבלתי את Optilast פעם שנתנו לי). והלכנו עוד הפעם לרופא הזקן הזה, והוא נתן לנו במקום Optilast את הטיפות RELESTAT.
    אחרי חודש וחצי בנו עוד פעם אליו, והוא אמר שכבר אין דלקת אבל צריך להמשיך רק עם RELESTAT עוד חודשיים כדי שהדלקת לא יחזור…

    במשך החודש הבא קראו כל מיני מיקרים בפנימייה של הבן שלי, והוא הרבה בכה, כי רצה לעזוב את הפנימייה הזאת, והרבה גירד עיניים שלו כך שנהיה גירוי עור בעפעפיים שלו.
    והלכנו ורופא עיניים אחר שמה, כי כבר השתנו זמני קבלה במרפאה. והרופא הצעיר הזה (אבל מנתח) כתב: הנ"ל סובל מדלקת עיניים אלרגית, בדיקה: עפעפיים – תגובה פפלרית קלה. אבחנה: Vernal Conjunctivitis. ונתן לטיפול טיפות Sterodex ולהמשיך גם RELESTAT.
    אחרי חודש וחצי הלכנו עוד הפעם אליו כדי לבדוק האם הכל בסדר, והוא עדיין אמר שצריך לשים טיפות RELESTAT קבוע, ומשחה Maxitrol ברגע שיש שעורה (כי בזמן אחרון התחילו אצל הילד אירועים חוזרים של שעורה בשתי עיניים), וגם טיפול קבוע בטיפות נגד היובש.

    עכשיו השאלה מה לעשות? הילד שלי כבר בן 18, אבל הוא בחינוך מיוחד ומתנהג הרבה פעמים כמו ילד בן 9 (יש אצלו הרבה בעיות עם נקיון עצמי), ולא רוצה לשים שום טיפות עיניים ושום משחה. האם צריך בכוח לשים לו? אבל אחר כך הוא מגרד עיניים ומהטיפות ומהמשחה וזה לא נהיה יותר טוב…

  • סנדר
    25 באפריל 2014

    סליחה, עכשיו אני ממשיך את התגודב הקודמת…
    ככה היה נמשך בערך חצי שנה. ואני חשבתי במקום טיפות לנסות לילד את המשחה VitA-POS (שאני משתמש גם לעצמי), ושמתי אותה לעיניים של ילד לפני שינה. למחרת ביום שישי כשהוא חזר מפנימייה אני רואה שמשהו לא בסדר עם העיניים שלו – נראה שהם אדומים… והוא אמר לי שגירד את העיניים בגלל המשחה. ואז שמתי לו את המשחה Syntomycine (למרות שעוד עז רופא עיניים רשם לנו את Syntomycine – לא יצא לנו להשתמש בו עד לרגע הזה, רק בטיפות נגד היובש).
    וביום ראשון, אני רואה שעדיין עיניים של הילד לא בסדר, הלכנו לרופא עיניים. היתה כבר רופאה עיניים אחרת. והיא כתבה שיש לעיניים של ילד: לחמית – Folliculs Hyperemia, "עיניים יבשות", Conjunctivitis. ונתנה לטיפול משחה Maxitrol וטיפות Dexamycin, וגם המליצה להמשיך עם טיפות נגד היובש.
    בעוד חדשיים הלכנו עוד הפעם אל הרופאה הזאת – לבדוק אם הכל בסדר. והיא מצאה שגודל ריס בתוך העפעף התחתון בעין השמאלי ומפריע לילד. והיא הוציאה אותו… הבחנה שהיא רתבה אז: Ptosis ,Trichiasis, Dry Eyes. והמליצה להשתמש בטיפות נגד היובש האיכותיים כמו Tears Naturale Free או Hylo-Comod.
    ניסיתי לשים לילד את הטיפות Hylo-Comod, ודווקא הם לא צרבו לו מהתחלה כמו טיפות אחרות! אבל אחרי כ-6 שעות, כמו שהילד סיפר (אני לא ראיתי, כי אני לא גר איתם), עיניים שלו התחילו לצרוב לו והא התחיל לגרד אותם חזק… ולמחרת ראיתי שיש אצלו דלקת – עיניים אדומות ורטובות…
    ואז ביום ראשון עוד פעם הלכנו לרופאת עיניים הזאת, והיא אמרה שיש דלקת אלרגית לעיניים אבל זה לא יכול להיות בגלל Hylo-Comod (אבל מאז אני מפחד לשים לילד את הטיפות האלו). והבחנה שהיא כתבה אז: Fill out forms, Conjuctivitis Allergic. ונתנה לטיפול טיפות Zaditen ומשחה Maxitrol, ולהמשיך דמעות מלאכותיות.
    המשך יבוא…

  • פרופ' דויד צדוק
    20 באפריל 2014

    אם היובש בעיניים על רקע דלקת בריסים אז ניתן לנסות טיפול בסירופ אריתרומיצין לאורך מספר חודשים . אם תחושת הגרד בעיניים עקב אלרגיה אז יש לתת טיפול מקומי בעיניים ואין טעם בכדורים לאלרגיה

  • סנדר
    20 באפריל 2014

    כתבתם ש"ניתן לטפל בטיפול דרך הפה לאורך חודשים רבים" – הכוונה שקיימים תרופות (כדורים) לטיפול ביובש של עיניים או בדלקת אלרגית, או בדלקת עפעפיים?

  • סנדר
    17 באפריל 2014

    הבן שלנו התחיל לגרד עיניים חזק לפני כמה שנים (במיוחד בזמן הבכי) והרבה פעמים, ולפני שנה אובחן אצלו בלפריטיס (דלקת עפעפיים) ו"עיניים יבשות", ונתנו לו כל מיני טיפות ומשחות נגד היובש בעיניים, והוא לא הרגיש כל כך טוב איתם – בזמן שהטיפה נוגעת לעין הוא מתחיל לגרד עין עוד יותר.
    ולפני כחצי שנה אובחן אצלו דלקת עיניים אלרגית ובעפעפיים – תגובה פפילרית קלה (וגם לפעמים מופיע אצלו שעורה בעפעפיים). היו נותנים כל מיני טיפות נגד אלרגיה – אופטילסט, לוטמקס, רלסטט – אבל הם שורפים לו בזמן שניכנסים לעין, ולכן הוא מפחד לשים טיפות גם נגד היובש גם נגד אלרגיה.
    כי גם מהדמעות שלו בזמן הבכי הוא מגדר עיניים חזק מאוד…

    שאלה מה אפשר לעשות? האם יש טיפות שלא שורפות בכלל או שזה אצל כל בני אדם שונה?
    אולי יש דרך אחרת לטפל בדלקת אלרגית ובעיניים יבשות – לא באמצעות הטיפות?

    • 18 באפריל 2014

      הטיפול באלרגיה ובדלקת עפעפיים שונים לחלוטין. ראשית יש לקבוע מה המחלה ואז לטפל . חשוב גיל הילד מאחר ולפי זה ניתן להתאים תרופות . באופן כללי, לאלרגיה יש טיפות המכילות סטרואידים והן יעילות מאוד אך עלולות להיות תופעות לוואי ויש טיפות ללא סטרואידים שהן פחות יעילות
      לדלקת בעפעפיים יש צורך בטיפולים שהם לא קלים לילד כמו ניקוי ריסים , ללא זה אין טעם בכל התרופות שתקבלו . ניתן לטפל בטיפול דרך הפה לאורך חודשים רבים

  • נטע
    19 בפברואר 2014

    שלום פרופ', שמחתי למצוא אתר זה..לפני כ-8 חודשים עברתי ניתוח להסרת משקפיים.
    לפני הניתוח סבלתי מיובש בזמן שהייתי עם עדשות מגע. למרות שציינתי זאת בפני הפרופ' שניתח אותי נאמר לי שאין חשש ושהיובש לא יחמיר. לצערי ההיפך קרה. מאז כל בוקר (או באמצע הלילה) אינני מצליחה לפתוח את עיני ופתיחתם נעשית ע"י שפשוף מאסיבי וזילוף טיפות דמע. תהליך לא נעים בכלל שלוקח מספר דקות. בנוסף לפני כשבועיים התחילו לי צריבות קשות במהלך כל היום..מה אפשר לעשות? אני משתמשת באופן יומיומי בטיפות דמע של הילו (hylo) ובלילה בג'ל של הילו שלא עוזר כלל עם היובש בבקרים.האם יש לך ג'ל ללילה שאתה יודע שהוא יעיל?
    האם הצריבה מראה על החמרה של היובש?סימן לדלקת אולי?
    נבדקתי אצל מומחה ולאחר הזרקה מים לתעלת הדמעות הוא אמר שאין חסימה.

    • 20 בפברואר 2014

      יובש לאחר ניתוח לייזר להסרת משקפיים הוא תופעה ידועה. הטיפול בתחליפי דמעות ואפשר לנסות גם רסטזיז. לגבי הלילה תנסי ג׳ל ויסקוטירס או ג׳נטיל ג׳ל או משחות כמו דורהטירס אלה עלולים להדביק את הריסים בבוקר. ניתן לשקול פקקים לדרכי דמעות הם עשויים להקל על תחושת היובש במשך היום.

  • אורטל
    12 בפברואר 2014

    לדוקטור דוד צדוק זה האמייל המתוקן שלי , ולא כפי שכתבתי בתגובה מעליי בטעות.אשמח למזור לעיניי

    • 14 בפברואר 2014

      האם התגובה בעיניים החלה לאחר דלקת עינים עם שימוש בטיפות עיניים שונות ? האם טופלת בסוגים רבים של טיפות עיניים ? אם התשובות שלך לשאלות הנ"ל הן חיוביות הרי יתכן והמדובר בתגובה דלקתית לחומרים המשמרים שבטיפות העיניים. כדאי להפסיק את כל התרופות ולהזליף טיפות סטרואידים ללא חומר משמר (אני מדגיש ללא חומר משמר) למשך מספר שבועות תוך מעקב לחץ תוך עיני
      אשמח לשרתך במרפאה בחולון או בבית חולים אסף הרופא

  • אורטל
    12 בפברואר 2014

    לא יודעת איך הגעתי לאתר הזה אבל אני שמחה מאוד שהגעתי לכאן ויש מישהו שבאמת מבין.אני כבר 4 חודשים לא יכולה לצאת מהבית,העיניים שלי אדומות מאוד והדמע לא מפסיק לי לרגע. פניתי לרופא שהפנה אותי לרופאה שתבדוק אם צינור הדמע שלי לא סתום היא בדקה ואמר. שהכל בסדר והפנתה אותי לדוקטור טובה בן נעים מחשש לכלמידיה. נתנו לי אנטיביוטיקה של דלקת ראות לקחת במשך חודש עם אפסקה כל שבוע.חזרתי אליה אחרי חודש כאשר הגיעו הבדיקות ויצאו תקינות.ועדיין הייתי עם דמעות תחושה לא נוחה בעיניים ואדמומיות יתר היא נתנה לי דוקסולין למשך חודש נוסף וסיסטיין , התקשרתי לאסותא לבקש תור היות והבעיה בעיניים לא נרפאה היה לי איזה יומיים טובים יחסית לא יותר.ביקשתי תור נוסף כי הסברתי שהטיפול לא עזר אלא החמיר לי, היא אמרה לי לפנות לרופא אחר שיתן לי הפניה לבית חולים,היום קניתי טיפות עינים בלי משמר עברתי ב4חודשים 4רופאים שהעבירו אותי מאחד לשני לקולגות שלהם .קשה לי לפתוח את העיניים בבוקר ורוב היום הם צורבות מיובש ודומעות נורא.אני כבר מיואשת כי אני פוחדת שזה ישאר לי לנצח לא יוצאת מבית בגלל שזה נראה פשוט נורא. הרופאים מעבירים אותי מאחד לשני ואף אחד לא אומר לי מה יש לי , אנא עזור לי לפתור את בעיית היובש והדמע זה שורף לי כשזה מאוד יבש וקשה לי לפתוח עיניים בבוקר,אני חוששת שככה אשאר כל חיי. ולא אצא מהבית,אנא אדרך אותי למי לפנות מה לעשות אנני יכולה יותר לחיות בצורה זו בברכה אורטל מקווה לתשובתך המהירה,אשמח גם לדעת אם מתבצע איזשהוא ניסיון בחולים עם יובש קשה,במידה וכן אני יותר מאשמח רוצה כבר לצאת מהסבל הזה

    • 14 בפברואר 2014

      האם התגובה בעיניים החלה לאחר דלקת עינים עם שימוש בטיפות עיניים שונות ? האם טופלת בסוגים רבים של טיפות עיניים ? אם התשובות שלך לשאלות הנ"ל הן חיוביות הרי יתכן והמדובר בתגובה דלקתית לחומרים המשמרים שבטיפות העיניים. כדאי להפסיק את כל התרופות ולהזליף טיפות סטרואידים ללא חומר משמר (אני מדגיש ללא חומר משמר) למשך מספר שבועות תוך מעקב לחץ תוך עיני
      אשמח לשרתך במרפאה בחולון או בבית חולים אסף הרופא

  • רן אביב
    9 בינואר 2014

    האם האתר הזה באמת אמיתי?
    http://www.dryeye.co.il
    לא ידעתי שאפשר לטפל בעיניים יבשות ע"י תרופה בלבד.

  • 18 באוקטובר 2013

    ד"ר דוד צדוק שלום
    ב67 נפגעתי בעיניי מרסיסי מוקש הקרנית והאישון בעין אחת נפגעה עברו כעשר שנים עברתי ניתוח קטרקט
    רגיל
    בעין השנייה לפני כשנה עברתי ניתוח קטרקט שהיה בו שימוש בלייזר כדי לבצע פתח להשתלת העדשה היום .
    זה כשנה אני סובל מיובש קיצוני אני מטופל היום ב-RESTASIS ו- SAFLUTAN ,HYLO GEL
    DURATEARS אני מרגיש הקלה מסויימת אך לצערי בעין הפגועה יותר יש לי ירידה משמעותית בראיה
    אני קצת אובד עצות כי איבדתי איכות חיים אני מחפש מי שיכוון אותי לטיפול יעיל יותר ויציל לי את הראיה
    תודה

    • 19 באוקטובר 2013

      יש לברר סיבת היובש . האם זה מחסר נוזל דמעות או מאידוי יתר (לדוגמא דלקת בעפעפיים). אם זה מחסר נוזל אז ניתן לנסות בנוסף לטיפול שאתה כבר מקבל גם סרום או פקקים לדרכי הדמעות (הכל מפורט באתר שלי). את הרסטזיז ניתן להזליף מאותה האמפולה יותר מאשר פעמיים ביום.
      אם הבעיה העפעפיים אז הטיפול שונה וכולל חימום , מסאג' לעפעפיים, משחת סטרואידים , כדורי דוקסילין וניתן לנסות חימום עי ליפיפלו . הכל כתוב באתר שלי תחת דלקת ריסים עפעפיים

  • 3 ביוני 2013

    שלום דוקטור צדוק!
    יש לי יובש קל ולחץ עינית גבולית (21), גם לפעמים מתפוצצים נימים עד שטף דם יחסית גדול באותו עין ימין.
    האם יש קשר בין התופעות?
    תודה על תשובתך

    • 4 ביוני 2013

      לא אין קשר. מספר סיבות לדימומים: שיפשוף עיניים, עצירת נשימה עקב ספור, הרמת משאות כבדים, הקאות, התעטשות, לחיצה בשרותים
      יש לוודא לחץ דם

  • דויד
    8 במרץ 2013

    ד"ר צדוק שלום
    אני סובל מגירודים בעיניים הרגשה של גוף זר מטריד ובלתי נסבל. טופלתי בטיפות ומשחות שלא עזרו לי.
    כמו ZYLET ,OPTILAST ,STRODEX, VISCOTEARS,,GENTEAL ועדיין באותה רמה של גירודים
    האם תמליץ לי לנסות טיפות ציקלופורין לטיפול בדלקת הלחמית
    שזיהה אצלי רופא עניים בבדיקה האחרונה .והאם זה קשור ליובש בעיניים.
    רב תודות.

    • 8 במרץ 2013

      לתחושת הגרד בעיניים סיבות רבות . אם הרופא איבחן יובש ואם אכן הוא צודק באבחנה אזי טיפות ציקלוספורין עשויות לעזור. יש ציקלוספורין מסחרי נקרא רסטזיז מינון החומר הפעיל נמוך מאוד ויש ציקלוספורין בהכנה רוקחית בריכוזים גבוהים אך צורב מאוד

  • בשאר מועלם
    7 באוקטובר 2012

    שלום ד"ר צדוק
    אני סובל מיובש בעיניים מאז שעברתי ניתוח ליזר להסרת משקפיים בשנת 2004 ובנוסף מדלקת עפעפיים.
    מזה שנים אני משתמש במשחת וויסקוטירס וכן במשחה המכילה סיטרואידים כאשר הדלקת מתלקחת.
    בשנה האחרונה אני מרגיש החמרה ולפעמים אני משתמש במשחה כ- 6 – 7 פעמים ביום ומרגיש שהדבר לא מועיל.
    במשך כל היום אני מרגיש צריבה וכאבים בעיניים והדבר פגע ביכולתי לתפקד בחיי היום יום.
    פניתי לרופאים רבים שאמרו כי אין מה לעשות והטיפול היחידי להמשיך בתחליפי דמעות.
    האם יש חדש בתחום הטיפול בתסמונת העין היבשה?

    חן חן

    בברכה
    בשאר מועלם

    • 8 באוקטובר 2012

      בשאר ערב טוב
      ככלל אין חדשה מרעישה מעבר למה שכתבתי באתר
      אם יש אצלך בעיה בבלוטות החלב (תברר עם הרופא המטפל ) אז אנו מגייסים חולים לטיפול במכשיר חדש לחימום ומסאז' של העפעפיים. אם אכן יש לך בעיה בבלוטות החלב תיצור עימי קשר בהקדם על מנת לתת לך טיפול זה ללא עלות
      טלפון 050-7587348

  • נעמה
    24 בדצמבר 2011

    שלום רב.אובחנתי בדלקת הלחמית האלרגית.סבלתי כמעט שנה עם המון סוגי טיפות,שלא עזרו.רופא האלרגייה שלי נתן לי לבסוף את טיפות ציקלופורין,אשר חוללו פלאים תוך שבוע.סופסוף רואה את הלחמית שלי בצבע לבן ולא אדום.קיבלתי הטיפות לחודש ימים.שאלתי היא,האם ניתן להמשיך בטיפול מעבר לחודש,במידה וצריך,והאם הן בוודאות בטוחות לעיניים.הן צורבות אבל זה בהחלט ניסבל.הן נותנות לי תקווה,שיש מזור לסבל הזה.תודה

    • 27 בדצמבר 2011

      כפי שציינתי במיילים קודמים ניתן להשתמש בציקלוספורין לאורך זמן

  • שלומית
    9 באוגוסט 2011

    שלום דר צדוק,

  • גוני
    7 באוגוסט 2011

    תודה לך…..וסליחה עם תקפתי אותך וזאת לא הייתה הכוונה…אין לי כעס מכוון אלייך, רק לביוקרטיה שיש לנו בארץ ומי שנופל הוא הפציינט בין השורות….
    אני כן רוצה לעזור לעוד המון אנשים שידעו שיש תחלפים לתרופות או לחלופין עד לניתוחים…..
    כידוע וזה נכון שלא כל תרופה עוזרת ויש לנסות ולנסות ללא יעוש ולהגיע לתרופה שמשפיעה הכי טוב לפציינט…במקרה אני מכיר את פרופ סולומון ופרופ נפתלי שהם מהמכון לחקר העין באוניברסיטה ת"א…
    תרופת הליפימיקס כיום משווקת בגרמניה ובאיטליה…(לידיעה בלבד…)
    שיהיה לך שבוע טוב …..

  • גוני
    6 באוגוסט 2011

    למה לא מכניסים את ה-LIPIMIX לארץ תרופה שיכולה לעזור לאנשים עם ארוזיות חוזרות וגם
    ליובש בעין ולמנוע המון ניתוחים..כמו הלייזר(שיוצר ברוב המקרים יובש בעיניים)..
    כמו כן אני לאחר הוצאת גוף זר(ליפני כ4 חודשים) כדברי הרופאים "הפצע לא נסגר כמו שצריך"
    ויש חוסר היצמדות של האפיטל…הרופאים בביה"ח….אמרו או ניתוח לייזר או ניתוח לייזר!!!…
    מיותר לומר שהיו ימים מאוד קשים מלווים בכאבים עד כידי-"טיפוס על הקירות"….
    ולאחר מספר טיפולים נהפכתי לאדם "חדש" עם קימה בבקר ללא "סיוטים ומחוסר שינה ופחדים"….
    שאלתי היא למה לא מספרים לפציינטים על תרופות שעשויות לעזור ליפני ניתוח….
    לסכין תמיד אפשר להגיע….האם אתה מכיר את התרופה שנוצרה ב2006 ואת תוצאותיה??….
    האם היית ממליץ על תרופה שאינה נמצאת בסל התרופות/או בארץ??ולשמור על האגו….
    לי המליץ רופא בכיר מביה"ח על רופא אחר בלי שום משחקי אגו ורק לטובת הפציינט….

    • 6 באוגוסט 2011

      גוני
      ראשית יש מספר טיפולים שניתן להציע טרם חיתוח הקרנית בלייזר או בסכין ובוודאי קראת בבלוג שלי לגביהם. הליפימיקס הינה תרופה המכילה פוספוליפידים (שומן) ופותחה בארץ ע"י ידידי פרופ' אריה סולומון ומיוצרת באיטליה. התרופה אינה בארץ משום שכל תרופה יש לרשום במשרד הבריאות ועלות הרישום גבוהה. כאשר השוק קטן כמו השוק הישראלי היבואנים לא ממהרים להביא תרופות שיש להם תחרות גדולה. יש בארץ תרופה אחרת המכילה פוספוליפידים וניקראת קטיונורם CATIONORM התרופה מיובאת עי חברת מגאפארם. תרופה זו אושרה ע"י ה FDA רק לאחרונה לשיווק בארה"ב. בעבר היה בארץ תרסיס של פוספוליפידים אך הצרכנים בארץ לא התלהבו ולכן היבוא הופסק. אי אפשר להתווכח עם הצלחה נקודתית אך ככלל אין תרופה אחת הטובה לכולם אלא יש לנסות הרבה תרופות עד שתמצא את האחת שתעזור לך .

  • ד"ר שרי פישמן
    29 במאי 2011

    בימים אלו מתחיל גיוס מתנדבים הסובלים מסינדרום עין יבשה. ניסוי שלב 2 בניהולו של ד"ר דוד צדוק הסתיים בהצלחה וקיבל את אישור ה- FDA להתחלת שלב 3.
    תרופת המחקר ניתנת למטופלים פעמיים ביום בבליעה והיא בעלת פרופיל בטיחותי מירבי.
    לפרטים נוספים אודות המחקר: 052-8998672

  • נצח
    26 בדצמבר 2010

    אני ממש אובד עצות בעניין יובש בעיניים
    ה אתם ממליצים
    תודה
    נצח

שאלה לרופא